Законодавче регулювання тендерів


Згідно з чинним законодавством, всі закупівлі, які здійснюються державними підприємствами, на суму понад 200 тисяч гривень для продукції і понад 1,5 мільйона гривень для послуг і робіт, повинні проводиться за допомогою тендера. Тендером прийнято називати спеціальний електронний аукціон, який проводиться державною або будь-якою іншою компанією, з метою знайти виконавця для свого замовлення. На сьогоднішній день, це найбільш простий і ефективний спосіб для замовника і виконавця знайти один одного, так як для його реалізації не потрібно навіть виходити з офісу. Тим не менш, деякі вимоги до сторін все ж будуть пред'явлені.

Кожен виконавець зобов'язаний підготувати перед участю повний пакет документів, які зможуть переконати замовника в тому, що дане підприємство зможе впоратися з цим тендером. Крім того, потрібно також приготувати ряд додаткових паперів, які свідчать про стабільний фінансовий стан підприємства, а також про його законне виконання діяльності. Якщо ж з документами будуть якісь проблеми, то замовник має право відмовитися від послуг даного підприємства, навіть якщо воно виграло в тендері. Так що дуже важливо підійти до цього питання з усією відповідальністю і підготувати всі необхідні папери ще до того, як починати приймати участь в тендерах. Якщо у Вас є будь-які питання з цього приводу, то можна скористатися допомогою служби підтримки спеціальних акредитованих майданчиків, таких як цей tender.uub.com.ua.

Судячи з усього, регулювання проведення тендерів з кожним роком буде лише ставати ще більш жорстким і вже зараз відкрито заявлено про намір зменшити суми, при яких державне підприємство зобов'язане користуватися тендером


На сьогодні поріг досить високий. Якщо говорити про закупівлю продукції, то безконтрольного можуть залишатися всі операції, які проводяться на суми нижче 200 тисяч гривень. Відповідно, якщо сума буде дорівнює навіть 199999 гривням, то державна установа має повне право не користуватися тендером для пошуку виконавця. Це часто призводить до корупційних дій, так як всі ці грошові операції не можна відстежити в реальному часі, а також знайти у відкритому доступі всієї цієї інформації.

Найближчим часом, держава планує знизити цей поріг, що призведе до ще більш прозорого проведення тендерів і допоможе заощадити значні фінансові кошти з державного бюджету. На даний момент, сума заощаджених грошей за рік дорівнює мільярдам гривень, а в процентному співвідношенні може бути від 5% до 59% від того бюджету на кожну операцію, який закладався спочатку. Звичайно, це призводить до відчутних переваг використання тендерів, так як основною їхньою метою було безпосередньо створити можливість для економії коштів державного бюджету. Більш детальну інформацію про те, як саме регулюється проведення тендерів, можна знайти за наступним посиланням https://tender.uub.com.ua/pro-prozorro/zakon-pro-derzhzakupivli-zbyraytsa-zminiti-v-najblizhchomu-majbutnyomu.

Тим не менш, це не єдина ціль введення тендерної системи. Додатковим фактором є те, що завдяки тендерам, приватні підприємства, в особі виконавців, отримали чудову нагоду для пошуку великих замовників, якими виступають державні підприємства. Кожне таке підприємство регулярно користується тендерами для проведення закупівель, так як їм постійно потрібні якісь кошти. Суми таких тендерів можуть виходити за рамки мільярда гривень і навіть найбільші приватні компанії можуть відмінно заробити взявши в оборот таку угоду. Однак є і менш значні суми, так що навіть в тому випадку, якщо підприємство ще досить невелике, все одно є шанс на те, щоб дістати відмінного клієнта.